”Jokainen meistä on korkeintaan kuuden askeleen päässä jostakusta, joka ei tiedä mistä löytää seuraavan asteriansa”, sanoo Nancy Roman, WFP:n viestinnän, julkisen politiikan ja yhteistyökumppanuuksien johtaja järjestön tiedotteessa.
WFP kampanjoi 6.—11. helmikuuta tietovisa Freericen avulla maailman nälkää vastaan.
Pelissä jokaisesta oikeasta vastauksesta pelin sponsorit lahjoittavat kymmenen riisinjyvää Maailman ruokaohjelmalle nälkäisten ruokkimiseksi ympäri maailmaa. Pelaajilla on mahdollisuus valita 45 000 kysymyksestä ja useista eri aihealueista, kuten maailman liput, kemia, kirjallisuus tai kielet, joita mukana on kuusi.
Vuodesta 2007 toimineella Freericella on tällä hetkellä yli miljoona rekisteröitynyttä pelaajaa.
Maailman ruokaohjelma: Verkkopelillä nälkää vastaan
Maailman ruokaohjelma WFP käynnistää tänään kuuden päivän verkkopelikampanjan riisin lahjoittamiseksi.
Teksti: Esa Salminen