Globbareita kiinnostavat monenlaiset kysymykset kehityksen ja ilmastonmuutoksen tiimoilta. He haluavat toimia itse ja vaikuttaa päättäjiin tai yleiseen asenneilmapiiriin. Osan toiminnasta tuottaa Kepa, osa tulee suoraan jäsenjärjestöistä.
Kerro minkälainen kampanja teillä on tulossa ja etsitään yhteistyömahdollisuuksia! Käytännössä se voisi tarkoittaa esimerkiksi
olemassa olevan kampanjan markkinoimista globbariverkostolle,
jonkin kampanjatoiminnon ”tuunaamista” juuri globbareita varten tai
täysin uutta yhteistä tempausta.
Kokemukset aiemmista kampanjoista ovat rohkaisevia. Yhteistyöstä ovat hyötyneet kaikki, sillä järjestöt ovat saaneet lisää näkyvyyttä kampanjoilleen ja globbarit taas lisää vaikuttavaa tekemistä. Yhdessä tehden myös järjestöt ovat oppineet toistensa kampanjatavoista ja -taidoista.
Esimerkkejä kampanjoista:
Rahoitusmarkkinat verolle (Globbarit + Attac)
Reilu ehdokas (Globbarit, Eetti ja Reilun kaupan edistämisyhdistys)
Lusikoilla ruokaturvaa 2011 (Globbarit ja Kirkon ulkomaanapu)
Älä unohda maailman enemmistöä (FinnWID, Kepa, Kirkon Ulkomaanapu, Kuurojen Maailmanliitto, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Lähetysseura, Suomen UNICEF, Suomen World Vision, FIDIDA ja Väestöliitto)
Lisätietoa
Outi Hannula
Kampanjakoordinaattori
outi.hannula@kepa.fi
www.globbarit.fi