Maailman Kuvalehti uudistuu ja täyttää 30 vuotta

Tulevaisuudessa moni järjestö joutuu tinkimään hallituksen leikkausten vuoksi kehitysyhteistyö- ja globaaliaiheiden viestinnästä, joten kehitysjärjestö Kepan julkaisemalle Maailman Kuvalehdelle on entistä suurempi tarve. Tänään tilaajien postiluukkuihin kolahtava lehti ja sen nettisivut ovat saaneet uuden raikkaan ulkoasun. Maailman Kuvalehti tulee nyt myös ensimmäistä kertaa irtonumeromyyntiin Lehtipisteisiin ympäri Suomea.

Teksti: Kepan tiedote

Ulkoministeriön mittavat rahoitusleikkaukset koettelevat järjestöjen globaalikasvatusta ja viestintää kehityskysymyksistä. Ministeriön viestintä- ja globaalikasvatustuen hakukierros peruttiin, mikä merkitsee kohtaloniskua useille kehitysviestinnän toimijoille. Myös Maailman Kuvalehden resursseja on jouduttu leikkaamaan, sillä Kepan ulkoministeriöltä saama tuki vähentyy 38 prosenttia.”Lehdellemme on nyt selvä yhteiskunnallinen tilaus. Suomalaiset tarvitsevat entistä enemmän tietoa ja ymmärrystä globaaleista kysymyksistä, ongelmien syy ja seuraussuhteista. Pyrimme juttu- ja kuvavalinnoillamme murtamaan stereotypioita, tuomaan kaukaisista paikoista ja monimutkaisista asioista uusia näkökulmia. Samalla innostamme lukijoita toimimaan oikeudenmukaisemman maailman puolesta”, toteaa Maailman Kuvalehden vt. päätoimittaja Anni Valtonen. Maailman Kuvalehti perustettiin Kepan äänenkannattajaksi vuonna 1985 nimellä Kumppani. Alkuaikoina lehti keskittyi rajatummin kehitysyhteistyöhön ja Kepan kumppanuusjärjestöjen sisältöjen esille tuomiseen. Tänä päivänä lehti on tunnettujen toimittajien tekemä ja lahjakkaiden valokuvaajien kuvittama yleisaikakauslehti, joka tarjoaa valtamediasta poikkeavia näkökulmia ja taustoittaa maailman tapahtumia ihmisläheisesti tarinoiden kautta. Visuaalisesti uudistettu lehti henkii tätä päivää myös entistä kätevämmällä ja pienemmällä koollaan.”Me Kepassa näemme vastuumme kehitysviestinnän suuntaamisesta yhä laajemmille kohderyhmille. Meillä se näkyy muun muassa siinä, että lehti on tästä syksystä lähtien paremmin saatavilla eri puolilla Suomea irtonumeromyynnin kautta, tulemme näkymään erilaisissa tapahtumissa – ja myös verkon kautta tavoitamme koko ajan uusia yleisöjä. Kiinnostus Maailman Kuvalehteen on viime vuosina ollut kasvussa ja uskomme sen kasvavan edelleen”, sanoo Kepan kampanja- ja viestintäjohtaja Laura Häkli.Kehitysyhteistyön asiantuntijajärjestö Kepan kustantama Maailman Kuvalehti ilmestyy 10 kertaa vuodessa, heinäkuussa ja joulukuussa tuplanumerona. Lehden lukijamäärä on tällä hetkellä noin 12 000. Maailman Kuvalehti on valittu kahtena viime vuotena kolmen parhaan joukkoon vuoden yleisölehti -sarjassa Aikakausmedian Edit -aikakauslehtikilpailussa.LisätietojaAnni Valtonen, päätoimittaja (vt.), Maailman Kuvalehti anni.valtonen@kepa.fi p. 050 317 6717Laura Häkli, kampanja- ja viestintäjohtaja, Kepa laura.hakli@kepa.fi p. 050 317 6710

Olet nyt varjossa ""staging"". Poistu